Ring : 21708921

Smerter – akutte – kroniske

Smerter og  behandling

KLIENT – hvorfor gør I ikke meget mere ud af, at I er rigtig gode til smerter… Også mine, jeg har lige fået røntgenfotograferet rygsøjlen. Og der er mange sammenfald, og fasetleds forkalkninger… og I holder mig nogenlunde smertefri….

Akutte:              Pludselig opstået smerter, f.eks. sports- eller arbejdsskader.

• Vvs mand, der skulle lave noget i huset En fodboldskade fra træningen aften før.

En behandling, og så gik han ud og spillede kamp samme aften. (Det er ikke vores anbefaling).

• Ung mand havde lige fået praktikplads, og trådte forkert. Han havde gået i et par dage –

Med voldsomme smerter. Storebroderen var her til massage og spurgte, om vi kunne hjælpe. En behandling

Smerter og unge mennesker – akutte og kroniske

Husk… Dette er unge mennesker, os der har været unge lidt længere, kunne måske bruge et par behandlinger mere.

Kroniske:          Her i klinikken, siger vi, at smerter er kroniske, hvis de har varet mere end en uge… for så er forløbet noget længere..

• Gigt smerter… nakken… Slidgigt kan gøres smertefri, men det kræver:
  • Mb. Becterew…. smerter i nakken… enten kronikker behandling eller blid massage.

4 – 5 behandling, så er du – med stor sandsynlighed – smertefri i et stykke tid.
Så SKAL du komme med det samme… så skal du have 1 – 2 behandlinger, og så går der
sikkert 14 dage, så kommer du igen. Jeg vil ikke love, du kan forblive smertefri, men
1 – 2 behandlinger om måneden vil kunne være nok, når du er igennem det lange forløb.

• Diskusprolaps… Vi kan ikke genskabe en af klemt diskos.. men alle de smerter uden om.
    – kvinde med smerter efter diskusprolaps i nakken, med efterfølgende sammenfald af

hvirvlerne i nakken. Har job i hjemmeplejen, og mangler ca 15 år i at kunne stoppe på arbejdsmarkedet.

Har selvfølgelig smerter i det meste af kroppen, fordi man kompenserer for smerter et sted..

Intensiv smertebehandling d.v.s. hver dag i en uge, derefter 3 gange om ugen, så 2 gange om ugen…Nu er det efter behov.. D.v.s. 2-3 gange om måneden. Men smerteniveauet er normalt mere end halveret. Og arbejdet kan bevares.

• Knæ.. slidgigt. Den voldsomme smerte, kan fjernes for en tid… Her er el-akupunktur en mulighed. Knæ er lettere at gøre smertefri end i rygsøjlen… Men, der skal ofte en kostændring og noget motion, der stimulerer dannelsen af brusk.

Læs om smerter ved Gigtsygdomme på Gigforeningen